Raid Taktikák

Dragon Soul:

Morchok HEROIC:

Az alapesettől annyiban különbözik, hogy HC módban 90% hp-nál kettészakítja önnönmagát, és immár két bosst kell tankolni, mindkettő tolja a spec képességeket, és linkelt hp-val rendelkeznek. A képességek között van némi csúszás, ahogy castolják, de sebaj, ellenben, ahogy fogy a hp-juk, szépen összemennek a bossok, ezt bizonyára a tankok kérvényezték, hogy kivételesen ne csak lábakat lássanak egy fighton.

20M hp-ra kell készülni.

Ez a következőket jelenti 10fősben:

- 2 tank, akik 1-1 bosst tankolnak
- a bossok pozíacionálására két lehetőség is van, vagy vhogy egymás mellé helyezed el őket, és köztük áll a DPS, vagy széthúzod kétfelé. Mindkettőnek vannak előnyei / hátrányai. Az előny az, hogy ha egymás mellett vannak, akkor cleave damage mehet rájuk, ám sokkal nehezebb lesz a gömbökkel elbánni, mivel ki kell szaladgálni, akkor elhagyod a Stomp területét, de a bosst nem viheted rá.
- mivel mindkét boss elárasztja szmötyivel a területet, ezért lesznek olyan helyek, amelyek az egyik irányból jövő cuccnak útját állná, de a másik irányból befolyik mögé az anyag. Azaz itt kicsit jobban figyelni kell a bújkáláskor.

Alapból azt jobbnak látom, hogy kicsit jobban szét van húzva a raid, és a bossok nem egymás mellett vannak - annyira nem látom, hogy durva DPS race lenne a fight, 20M nem sok, bár az enrage még egyelőre ismeretlen.
Ellenben így, a boss ide-oda mászkáltatásával akár a tank is bevállalhatja a gömbözést, ill. nem történhet olyan, hogy stomp + gömb kombóval megfekszik vki a raidből.

Alternatívaként az is látszik még adott esetben, hogy a két bosst egymás mellett, a melee köztük, üti mindkét bosst, és 3 kijelölt emberke csak orbozik az egész fight alatt. Itt viszont necces, hogy az egyik gömbtől odaérjenek a másikhoz, mivel nincs túl sok idő a kettő között.

Fontos, hogy a boss képessége, miszerint a stompból dupla sebzést kap a két legközelebbi célpont, megmarad, szóval nem árt, ha van vmi sok hp-val rendelkező melee, aki bele tud állni mindkettőnek a hitboxába a tank mellé.

Mivel linkelt hp-juk van, ezért az követendő példa lehet DPS növekvényért, hogy mindenki ugyanazt üti, hogy csak egyen legyen maxos debuff. Itt persze az a melee, aki a kimaradt bossra jut, nem kap semmit, de ez valszeg egyébként is így lenne, míg a ranged kaphat vmi buffot a meleetől.

Itt egy videó, szépen lehet látni a sebződések sorrendjét, úgyis mint:
1. stomp - 2. stomp - 1. gömb - 2. gömb
Valamint 3:48 magasságában van egy olyan, hogy a gömbhöz úgy mennek ki, hogy a stomp még elérje őket.
3 healert használnak a fightban, priest + sámán + druida.

https://www.youtube.com/watch?v=-sKf-hT4DQg&feature=player_embedded

 

Morchok Normal:

Az első boss DS-ben.
10man setup:
Tank: 2
Healer: 2-3
Dps: 5-6 (1-2 meele, lehetoleg plates)
(gyanus, h a majdani hc tanktika miatt 2 hileresen erdemes beloni a setupot)

Boss képességei:

Crush Armor
Stomp
Resonating Crystal
Black Blood of the Earth
Furious


A fight alapvetően egyszerű, 2 fázisból áll, lássuk:

Phase 1:
Pullpozíció: a raid a boss mögött, meele rangeben.
A tankoknak valtaniuk kell egymast, mivel a boss a boss Crush Armor spelljét sztekkeli az aktuális tankon.
Amikor a fight elkezdődik a második tanknak akkor kell tauntolnia, amikor az első tankra felkerül 1 stack debuff. Ezután pedig ahogy lejár róla a debuff, mehet a taunt.
A boss bizonyos időközönként elnyomja a Stomp képességét, ami 750k osztott dmg-et jelent 25 jardon belül = 75k / fő ha mindenki megkapja, illetve a bosshoz két legközelebbi playerre duplát.
Javaslat: a két tank a boss hitboxanak piros karikajan belül helyezkedjen el, a többiek pedig azon kívül a boss mödött.
Ph1ben kristályokat is idéz, 1-1et alkalmanként. Ehhez 3 embernek kell odafutnia azonnal, ami 12 sec mulva felrobban.

Phase 2:
A boss korul (tole tavolabb) shardok nonek ki a foldbol (hasonloan stonecore 2. bossnal), ami moge el kell bujni (tankok is), mert jon egy rettento dmg. A shardok mogul a ranged mukodhet tovabb.
P2->P1 váltáskor a boss elindul arra a tankra, aki az előző P1-ben tankolta, ilyenkor érdemes a másik tanknak visszafutni középre és közben tauntolni a bosst így könnyebben pozicionálható vissza a boss, vagy a boss aoejának utolso 1-2 sec-ében az aktuális tank elindulhat (nem számottevő a sebzés).
Ez a 2 fázis váltakozik a boss hp-jának 20%áig.
20%nal jon egy kis enrage. Ennyi.

Összefoglalva:
ph1: tankrota, raid a boss mogott, kristalyokat minel gyorsabban lekezelni. (1. hiler tankokat, 2. hiler a raidet ill kristalyos sebzetteket.
ph2: elbujni.

https://www.youtube.com/watch?v=qLiCundqVeI&feature=player_embedded

 

Warlord Zon'ozz Normal:

Zon'ozz egy újabb arcmentes ellenség, aki C'thun és Yogg-saron ellen harcolt N'Zoth odlalán, még amikor az Old Godok idői jártak, mos azonban Halálszárnynak csicskul és segít neki bevenni Wyrmrest Temple-t.

Felállás:
1 Tank
3 healer (normalban lehet, hogy 2 healer is meg tudja oldani)
6 dps

Képességek:
Focused Anger: Egy stackelő buff amit pakol magára, mely növeli a sebzését és a támadási sebességét 10-10%-kal.
Psychic Drain: 30 fokos szögben fúj maga elé, ez 120k shadow dmg-et jelent, mely healeli is a bosst, a kiosztott sebzés tízszeresével. Értelemszerűen elfordítva kell tankolni a raidtől, és a csapat többi tagjának is vigyáznia kell, hogy semmiképpen se rohangáljon be elé, amikor várható egy fújás.
Disrupting Shadows: Egy Magic debuff, mely egy 36k/2sec - es dot, amit le kell szedni. Dispel hatására hátralöki az áldozatot, ránézésre egy 15-20 yardot és sebez bele 60k shadow damage-et. A gyors dispellel spórolunk healelnivalót, viszont a debuffos emberkének számítania kell a knockbackre, így a dispel után gyorsan vissza kell tudni rendeződni az alap felállásba (ha fixen a hátad felé dob, még azt is el tudom képzelni, hogy ha vki debuffot kap, hátat fordít, hogy befelé dobja a cucc, ne ki a rákba healrange-ből) Ezen az egyedüli buktató a Void golyó-robbanás által kiosztott sebzéssel való összecsúszása lehet, erre figyelni kell.
Void of the Unmaking: Így hívják a videón látható lila void gömböt. A pull után 2 seccel kezdi letenni, maga elé kb 30 yard távolságra. A golyóbis először egyenesen abba az irányba halad tovább, amerre kiküldte a boss (a lila csík segít)
tehát: BOSS---------gömb-->haladás irány.
Ez a kis gombóc ha ütközik valakivel, 180k dmg-et oszt ki (ami osztódik a környező játékosok között), és felrak a bossra +5% dmg takent, ami stackel. A robbanást követően pár pillanat és a golyó már meg is kezdi az útját az ellenkező irányba, immáron egy 20%-kal nagyobb robbanótöltetet hordozva, ami érintkezésenként tovább növekedhet. Így megy ez, míg a void nem találkozik magával a bossal. Ha ez bekövetkezik, a boss ledobja magáról a Focused Anger stackeket és jön a phase 2, amely 30 secig tart. (Erről kicsit később)
Fontos, hogy ha az orbnak nem képez robbanófelületet egy player sem, akkor ugye szépen halad kifelé, egészen a terem faláig. Ekkor a raid kap 60k sebzést/kopf, és mindenki felrepül a magasba.

Phase 2:
A Phase 2 ugye a boss a voiddal való érintkezésekor következik be és 30 secig tart. Ekkor a boss befut középre és nem üti tovább a tankot. Cserébe viszont az egész raid kap 14k shadow sebzést másodperceként, + megjelennek szemek (a videón 8at láttam), melyek random targetbe tolnak 28k shadow sebzést, kb 3 secenként, ezzel téve a raidsebződést viszonylag kiszámíthatalanná. Ilyenkor stackelünk, raidcdket nyomatunk, majd a 30 sec lejártával, újraindul a p1. Érdekesség, hogy a videó szerint a következő void orb csak 30 seccel a phaseváltás után jön ki, addig csak dispelezgetni kell, meg ütni a bosst mint a répát.

Nostehát:
Bemegyünk, a tank vhol a raidtől elfordítva tankolja, melee a seggében, ranged+ healerek kint állnak. A megbeszéltek alapján a melee és a ranged passzolgat a golyóval x-szer (melee közben mindig futhat ki a rangedhez is, ha van hpja, h még több részre oszoljék a sebzés), majd nekivezetjük a bossnak. Ilyenkor boss alatt összállunk 30 secig, aoeheal, raidcd-k, dpsnek burn ezerrel, majd az elejétől újra az egész. BL 2. vagy 3. burnfázisra, attól függően hogy állunk CD-kkel, milyen a dps.
Összességében úgy gondolom, hogy normalban nem okozhat nagy gondot ez a boss, a HC verziót meg majd megnézem az első live reset alatt. Közben saját tapasztalatok alapján majd szerkesztgetem a postot.

https://www.youtube.com/watch?v=k_-6SufqELU&feature=player_embedded

 

Yor'sahj the Unsleeping Normal:

Képességek:


Void Bolt: 90K shadow sebzés a kiszemelt áldozatra, és egy debuffot is felrak, ami 5K-t sebez 2 másodpercenként. Stackelődik, maximum 20x.

Call Blood of Shu'ma: A boss megidéz 3 különböző színű gömböt a terem szélén körben elhelyezkedő „dombokból”, a megjelenő gömbök a boss felé mozognak, amelyik eléri az a bosst buffolja, vagy ruházza fel új képességgel.


A gömbök a következők lehetnek:

Glowing Globule: Ha eléri a bosst egy Glowing Blood of Shu'ma buffot tesz rá, amely azt eredményezi, hogy a Void Bolt-ot kétszer olyan gyorsan pakolja, illetve nem csak a tankra dobja, hanem mindenkire. Ezen felűl növeli a boss Attack speedjét.

Cobalt Globule: Ha eléri a bosst akkor az Mana Voidokat kezd idézni. A Mana Voidok elszívja mindenki manáját és elraktározza magában. Amennyiben a Void megsemmisül, a manát visszakapják a tulajdonosok, amennyiben 18 yardon belűl állnak.

Crimson Globule: Searing Blood képességgel ruházza fel a bosst, melynek segítségével a boss 3 random célpontra kidob egy csovát, ami a távolság függvényében sebzi a célpontját. Minél messzebb áll valaki, annál többet sebződik tőle.


Dark Globule: Miután a bosshoz ér, folyamatosan megidéződik egy Forgotten One amely fixál egy random playert ami 35K sebzést pakol folyamatosan a célpontjába.

Acidic Globule: Amint beér, Digestive Acid-ok jelennek meg a boss körül. Ezek felrobbannak, és 4yardos körzetben 60K-t sebeznek mindenkibe.


Shadowed Globule: A boss-t elérve az egy Deep Corruption nevű debuffot tesz a raidre, melynek következtében a healing és absorb tipusú spellekből minden ötödik side effectet vált ki a célpontokon 50K AOE sebzés jelenlétében.

A harc menete:
A taktika viszonylag egyszerű, szórodni kell, de nem szabad túl távolra kerülni a terem közepétől (itt áll a boss). A fight kulcsa a gömbök kezelésében rejlik. A kontent elején 1-1 gömb üthető le, később a gear javulásával lehet hogy 2 is belefér.
Minden gömb ha 50% alá verik a HPját gyógyítja az összes többit (Fusing Vaport) A gömböket ilyen prioritásban kell szétcsapni:


Shadowed (lila) > Acidic (zöld) > Glowing (sárga) > Cobalt (kék) > Crimson (piros) > Dark (szürke)

Piros gömböc esetén összeáll a raid a boss alatt.

A gömbök leverése után ha van fent Mana Void vagy Forgotten One, azokat kell szétcsapni. Mana Void esetén a healerek legyenek a közelben hogy visszakapják a manát. A Forgotten One-ok összehúzva AoE-val kezelendők.
Ha nincs sem ad, sem void, akkor lehet csapkodni a bosst.

https://www.youtube.com/watch?v=Mio6Wunumpg&feature=player_embedded

 

Hagara the Binder Normal:

Az első hat bossból talán a legnehezebb, elég sok képesség, 3 féle fázis, addok, stb.
Ha végignézitek a videót, akkor azért nyílvánvalóbb lesz, hogy mit is kell itt csinálni.

Alap fázis:
Focused assault: tankra nyomja, burst dmg. Ezen kívül elvileg nem vészes a sebzése, ez viszont simán halálos lehet.
Ice lance: random emberekre megy, minimál sebzés, 3 yardos aoe sebzés. Mozgást / támadási sebességet lassít 25%-kal.
Frost tomb: nagy jégtömbbe fagyaszt két random embert, villámgyorsan ki kell szabadítani őket. Kis kék nyilacska fog a célpontok feje fölött villogni, ki kell szaladni a platform szélére mielőtt befagyaszt.
Frozen tempest: a fázis fégén nyomja a jégkockák után, nagy bubiba zárja magát, sebezhetetlen lesz, a raid csak a platform szélén tud tőle mozogni.

Jeges fázis:
A frozen tempest után kezd. Megjelenik négy kristály a platform szélén, ezeket kell leverni, hogy semlegesítsük a frozen tembest buborékját. Miközben ezeket próbáljuk leverni, több képességet is kerülgetni kell, miközben folyamatos mozgásban van a raid.
Ice wave: 4 jégfal mozog körbe a platformon. Akit elkapnak, az meghal. Gyakorlatilag két fal között futunk végig, miközben azt a kristályt, ami épp ott van, leverjük. Amennyire lehet, fel kell dotolni, nyomni az instantokat, stb. A casterek próbáljanak meg olyan specen jönni, ahol nem brutálhosszú casttime-os spellek vannak. Ha a petek túlélik a jégfalat, akkor petes classok előnyben.
Icicle: szép nagy kék kör jelenik meg a földön, ahova le fog esni egy csomó jégcsap. Ajánlott nem beleállni.

Ha leverjük a négy kristályt, elmúlik a bubi és újrakezd az alap fázis.

Villámos fázis:
Szintén a jégkockák után kezd, vagy random, hogy mikor melyik átmeneti fázis van, vagy felváltva jönnek, majd kiderül. :) Ez mindenesetre durvábbnak tűnik, mint a jeges. Ebben a fázisban szintén sebezhetetlen a boss, viszont ha ezen átjutunk, akkor 15 secig duplán sebződik a boss, miközben stunolva van.
A fázis elején idéz 8 crystal conductort a boss (kis hülye villámhárító rudacskák). Emellett idéz két villámelementált is, amiket be kell tankolni. Az elementálokat a villámhárítók mellett kell leverni. Ekkor a villámhárító feltöltődik és kijön belőle egy villám és belemegy egy játékosba. Ez a villám 10k-t sebez másodpercenként (nature dmg) és elvileg 10 yardos. Ezekkel a villámívekkel kell eljutni mindegyik villámhárítóhoz. Ha mind a nyolcat feltöltöttük, akkor vége van a fázisnak. Ehhez mindenképp nézzétek meg a videót, mert így szerintem még elkézelni is nehéz. :) Látható, hogy ide kellenek majd a raid CD-k, jó kis sebződés lesz itt. Mivel a villámok nature alapúak, ezért a holy pala aura mastery-je semmit nem ér, valamint szóródni kell, tehát a disc priest bubi és a resto sámán totem sem használható túlságosan. A lightwell valamennyit segíthet, de valószínúleg az sem lesz mindenkinek range-ben. A resto druidák viszont szépen el tudják nyomni az egyikben a faformát, a másikban a trankit... A tankoknak össze kell szedni gyorsan a kettes szetbónuszt, hogy segítsék vele a healereket.
A külső íven is és a belső íven is 4 villámhárító van. Leverjük az első elementált valahol és ott elkezdünk szóródni, hogy a környéken lévő pálcákat feltöltsük, közben a tank elindul a másik elementállal a másik oldalra és ott is megcsináljuk ugyanezt. Közben próbálunk arra figyelni, hogy kb. 8-10 yardra álljunk egymástól, hogy a lehető legkevesebb emberre menjenek át a kisülések.

Ezután újra a normál fázis jön.

https://www.youtube.com/watch?v=0jXNctjsm9I&feature=player_embedded

 

Ultraxion Normal:

2 tankos harc, erős DPS check, cca. 25-27k / dps (5dps esetén) szükséges.

A harc a Twilight Realm-ben játszódik, a boss egy Twilight Shift nevű spellel visz át minket. Kapunk egy új képességet Heroic Will néven, amely 5 másodpercre kiszedi a használót a Twilight Realm-ből. Ez idő alatt az adott playeren sem kimenő, sem bejövő sebzés nincs, ennek fontos szerepe lesz a harcban. Jelen vannak még az 5 sárkány aspektus, (Thrall mint Earth-Warden) ők segítenek minket a harcban.
4:30-kor Nozdormu elnyomja a Timeloop nevű képességét, ami tulajdonképpen mindenkin egy instant combat ress-t jelent, ami 100% hp-ra hoz. Mindenkit egy halálos sebesüléstől ment csak meg!
6 perc után a boss kinyír mindenkit (magát is, de ez sajnos ilyenkor elég sovány vigasz)
Az utolsó percben kell a BL-t elnyomni, a healereken ilyenkor iszonyat teher van, nekik is erre az időre kell tartogatni a CD-ket, és a manát.

A boss a következő képességekkel bír

Hour of Twilight: 300.000 sebzés mindenkibe aki a Twilight Realmben van, akik átléptek a normál realm-be, azokat visszahúzza a Twilightba.
Fading Light: Ez egy debuff, amit a boss pakol a raidre, 5-10 sec alatt jár le. Ha lejártakor az alany a Twilight Realm-ben van, azonnal meghal, ha a normálban, akkor visszakerül a Twilightba. Lejártakor reseteli az alanynak a bosson lévő threat értéket.
Unstable Monstrosity: 400.000 sebzést oszt szét a raidben, 6 secenként kezdetben, de minden elelt perc után 1 sec-el csökken a sebzések közti szünet, 6 perc alatt le kell verni, utána kinyírja a raidet.

Szerepek szerint kinek mire kell figyelnie:

DPS:
Hour of Twilight: Ahogy a boss elkezdi castolni, azonnal használni kell a Heroic Will-t.
Fading Light: 2-3 másodpercel a lejárta előtt el kell nyomni a Heroic Will-t.

Tankok:
Fading Light: Ha az aktív tankra teszi, akkor az offtanknak fel kell vennie, és használni kell a Heroic Will-t. Fontos tudni, hogy a Fading Light lejárta után 10sec-ig az alany 0 threatet fog generálni!
Last Defender of Azeroth: Ezt a buffot Thrall adja, felére csökkenti a defenzív CD-k idejét, és megduplázza a defenzív képességek hatóidejét.
Hour of Twilight: Ezt a 300.000 sebzést valamelyik tankank fel kell vennie, mert ha nincs senki a Twilight Realm-en amikor elsűl, akkor a Dragon Aspectek hallnak meg. Ilyenkor valamilyen defenzív CD-t el kell használni.
Hunter Detterence, illetve Shadow Priest Dispersion-el is fel lehet venni, ilyenkor nem kell tanknak maradnia a Twilight-ban.

Healerek:
A dragon aspectek különböző buffokat adnak, ezeket fel kell oszani a healerek között, egy healeren csak 1 buff lehet). A buffokat úgy lehet felvenni, hogy a sárkányok által ledobott kristályra kattint az adott healer. Minden kristálynak csak egy töltete van, tehát DPS ezeket ne piszkálja, (hacsak nem 2 healerrel megy a fight, mert akkor Kalecgos buffját esetleg felveheti DPS caster is)
Alexstraza: Gift of Life, +100% minden healingre spellre. (Sámán vagy pap)
Ysera: Essence of Dreams, minden direkt (PTR csak direkt healekre ment, de a dungeon journalban nincs ez benne) healt megdupláz úgy, hogy a duplikátum gyógyítását a raidben szétosztja (Pala, vagy Pap)
Kalecgos: Source of Magic, csökkenti a mana költségét a spelleknek 75%-al, és növeli a spell hastet 100%-al. (Druid v. Holy Pap)
A healereknek a következőkre kell figyelniük:
Hour of Twilight: Ugyanúgy kell eljárni mint a DPS-eknek. (Fading Lightot a healerek nem kapnak)

https://www.youtube.com/watch?v=14Ydc8oJdKY&feature=player_embedded

 

Warmaster Blackhorn Normal:

A Deathwing előtti boss DS-ben. Két fázisból áll a harc. "Az új lootship".
10man setup:
2 tank
2-3 healer (valószínűleg normalban elég lesz 2, hcba 3)
5-6 dps (ranged és melee megosztva)

10man normal

Phase 1:
Csak addokkal fogunk találkozni, ezekből 3 féle lesz. A phase lényege, hogy a hajót el akarják pusztítani, mi meg megakadályozzuk ezt.

A hajó: A hajó fel van szerelve szigonypuskákkal, amikkel a sárkány addokat fogják a közelbe rángatni a barátságos NPC-k. Ezek időnként kiszabadulnak, aztán visszarántják őket, stb.

Goriona: A boss ezen a nevesített sárkányon ül, 1 ability: Twilight Onslaught. Ez 10-esben 800k sebzés -> ráfutunk és mi kapjuk be a hajó helyett (min. 8 ember).

Twilight Assault Drake: A lerángatott sárkányok. Közel jönnek ledobni a rajtuk ülő mobokat, aztán távolodnak a bombázáshoz. 1 ability: Twilight Barrage. Ebbe is bele kell állni, ugyanúgy sebzi a hajót (min. 2 ember - 10esben 200k sebzés). Nem kell tankolni.

Twilight Elite Dreadblade/Slayer: Ezeket kell tankolni. 2 ability (egyelőre nincs wowheaden, nincs link):
Blade rush: random emberre charge, 100k damage. Deadmines robotos bosshoz hasonlóan az útjában álló minden ember szintén kap egyet.
Degeneration (Dread): 40k sebzés maga elé (tank elfordítva tartja) + 1 perces dot: 2 másodpercenként 3k shadow damage.
Brutal Strike (Slayer): Ugyanez, csak fizikai sebzés.

Twilight Sapper: kamikaze goblinok amik sebzik a hajót, a rangednek a levegőben meg kell ölnie különben sebzi a hajót.

3 hullámnyi (3x2) sárkánylovas után leugrik a fedélzetre a boss > P2.

Phase 2:
Tank 'n Spank. A boss warrior képességekkel rendelkezik.
Devastate: -20% armor a targetre -> tankcsere 2nél.
Disrupting roar: 10 yardon belül tartózkodó emberekre 65k damage és interrupt -> healerek és rangedek álljanak távolabb.
Shockwave: 100k damage maga elé + 4 sec stun-> el kell fordítani a bosst. PTR-en voltak gondok, nem tudom hogy a tankok bénáztak-e, de volt olyan, hogy hátat fordított a boss és úgy nyomta....viszont akkor is van idő kiállni belőle.
Vengeance: passzívan rakja magára. Amint sebződik 1%-ot, 1%-al nő a sebzése.

Goriona bedobja közénk a bosst, és a megáll a levegőben a hajó mellett.
Új ability: Twilight Flames: random emberre köp, akin 50k-t sebez, valamint mindenki máson, aki 8 yardtól közelebb áll ehhez az emberhez. Ezután akit leköpött, annak a helyén "tócsa" marad a fight végéig. Mihamarabb meg kell futamítani.


Tehát a taktika:
Phase 1-ben addokat ölünk, a fontossági sorrend:
Twilight Sapper > Twilight Assault Drake > Twilight Elite Dreadblade/Slayer

3 hullám után jön a boss, az egyik tank felveszi, elfordítja a raidtől. 2 stackenként váltanak a másik tankkal. A ranged + healerek 10 yardtól messzebb állnak a bosstól. Ranged öli a sárkányt. Amint elrepült, mindenki a bosst. A BL-t valószínűleg a Vengeance miatt a végén érdemes elnyomni.

Raid pozícionálás: később.

https://www.youtube.com/watch?v=4czsJxZ1U8M&feature=player_embedded

 

Spine of Deathwing Normal:

Spine of Deathwing - A sárkány gerince

A fight lényege, hogy lehámozzuk manciról a nagy nehezen rákalapált armort csigolyánként. Két phase fog váltakozni, egy taktikus, és egy burst-ölős. A teljesség igénye nélkül a lényeges dolgok következnek.

Phase 1
A sárkány két oldalán csápok fognak megjelenni. Ha egyet megölsz, megjelenik egy tüzes add, amit az egyik tank felvesz. Illetve a csáp helyéről tüzes gombócok fognak szivárogni a raidbe, másik tank felveszi őket. 9 tüzes gombócot kell rárobbantani az elementál jellegű másik addra, ekkor az robban egyet. Amikor ez bekövetkezik, a lehető legközelebb kell lennie a sárkány fejéhez -> így fogjuk fokozatosan kinyitni a konzervet.

Phase 2
Amint felemelkedik a páncél, izomdps a tendorba ami alatta van. Ha annak elfogy a hpja, leesik 3 csigolyányi páncél, és megyünk arrébb.

Ezek váltakoznak. Ami fontos még, hogy a raidnek egyenletesen kell elterülnie a sárkány két oldalán, mert ha az egyiken többen vannak, ledobál magáról. Az addokkal lehet majd variálni, pl ha bírják a healerek és a tankok, több helyről engedni egyszerre a pacákat, felgyorsítva ezzel az eseményeket. Egy adag páncél letöréséhez ~2 addrobbanás kell majd.

https://www.youtube.com/watch?v=lcI_XX6qzXg&feature=player_embedded

 

Madness of Deathwing Normal:

Stage One: The Final Assault
DW mindaddig bánt minket, amíg valamelyik végtag-szerűsége kapaszkodik az egyik platformon.

  • Assault Aspect - Azt az Aspektust (háhá) ostromolja, amely platformján a legtöbben tartózkodunk + még ott van a kis kacsója.
  • Cataclysm - Nagy bumm mindenkire, erősen halálos. Amikor ezt tolja, időben le kell verni a limbet.
  • Elementium Meteor - Egy Elementium Boltot küld a raid platformjára.
    • Elementium Blast - Masszív fire sebzés mindenkire, minél messzebb vagy a becsapódási ponttól, annál kisebbet kapsz belőle. Mindaddig 5 secenként sebzi a raidet, amíg a dps le nem nyomja. Le lehet ütni (nozdormu segítségével) még mielőtt egyáltalán becsapódna, ezt igyekezzünk is megtenni.
  • Corrupting Parasite - Növekvő shadow dmg alapú dotot tesz egy playerre. Amikor a dot lejár, kiszáll a targetéből és robban egyet. Ez a gazdatest 10 yardos körzetében sebez egész nagyot.
      • Unstable Corruption - Azt írja, h a parazita hpjának 10%át sebzi mindenkire. Ez nem tudom mennyi egészen pontosan. De egyébként az egész parasite-os téma leírása kicsit zavaros, sőt, semelyik videóban nem ejtettek róla szót. Vagy elkerülhetetlen passzív raidsebzés okozói és csak ki kell healelni, vagy majd HCban lesz velük vmi kavarás. Még utánanézek.
  • Hemorrhage - DW limbje idéz pár Regenerative Blood névre hallgató addot, akiket le kell zúzni. Ha van még Nozdormu, be kék őket húzni a sárga Time Slow Fieldbe és ott lenyomni őket.
    • Regenerative Blood - Az addok mp-nként 10 energyt regenerálnak és Degenerative Bite-ot ütnek a targetükre.
      • Regnerative - Ha az energyjük eléri a 100%ot, maxhpra pattannak. (Tehát 10 sec alatt kéne őket lezúzni)
      • Degenerative Bite - 2400 shadow dmg/sec-es dot 10 secig. Stackel.
  • Limb Tentacle DW mancsai/szárnyai
    • Burning Blood - passzív raidsebzés. Minél kevesebb hpn van a limb, annál nagyobb.
    • Blistering Tentacle - 75, 50 és 25%-on blistering tentacle-öket idéz, amik immunisak az aoere, tehát le kell őket focusolni. Amíg Alexstrasza életben van ő lenyomja őket helyettünk.
      • Blistering Heat - Egyre nagyobb fire sebzést tolnak a raidre, tehát hamar kell halniuk.
    • Agonizing Pain - Ha egy limbjét lenyomtuk, DW veszít 20%hpt és stunolódik egy rövid időre.
  • Mutated Corruption Ezek a nagy tüzes csápok, amik megjelennek az éppen ostromolt platform végében.
    • Crush - Maga elé tolja, tank elfordítva fogja.
    • Impale - Izomatombrutál phys sebzés a tankra, ami osztódik, úgyh erre össze kell futni páran.


Stage Two: The Last Stand
20% HPn, azaz a 4. limb leverése után jön a phase 2.

  • Congealing Blood - Idéz pár addot a platformon, melyek DW felé felé igyekeznek.
    • Congealing Blood - Ha egy add eléri DW-t, healel rajta 1% hpt, Ezt sem láttam vidiken, gyanús, h csak hcban lesz.
  • Elementium Fragment - 3 kis csápot idéz a phase elején a platformon, melyeket durván gyorsan le kell zúzni.
    • Shrapnel - Viszonylag hosszú cast time-mal 400k resistelhetetlen sebzést oszt ki egy targetre. Le kell csapni mielőtt el tudná lőni.
  • Elementium Terror - 2 ilyen addot idéz kicsivel később, mint a Fragmenteket.
    • Tetanus - 96k sebzés a tankra, ami feltesz egy stackelő dotot. 36k/sec/dot. Értelemszerűen ezeket az addokat is villámgyorsan le kell zúzni, ügyesen CDzni, nem elfelejtve az Ysera által biztosított 50% dmg red-et sem.
  • Corrupted Blood - Folyamatos raidsebzés (2 secenként tickel). Ahogy DW hpja csökken, ez a sebzés nő.


Aspects
Az Aspectek itt is a segítségünkre lesznek. Alapból az összestől kapunk buffokat + utility dolgokat, amelyek lentebb felsorolásra fognak kerülni, de mindannyian adnak +100% dmg done-t a limb tentacle-re, amikor elkezdi castolni a cataclysmet. Ha egy platformon levertük a végtagot, az adott Aspect elkezd channelezni DWre, így nem segít nekünk se buffal, se utilityvel, majd csak phase 2-re jönnek vissza, de akkor mindannyian.

  • Alexstrasza
    • Alexstrasza's Presence - +20% HP mindenkinek.
    • Cauterize - Alexstrasza lezúzza nekünk a Blistering Tentacle-öket (az csápok, amik a limben nőnek, 75-50-25%nál), és csökkenti a Corrupted Blood-tól bekapott sebzést (p2 raidsebzés). HCban belesegít a kis parazitákba is. (3% hp 0,5 secenként)
  • Nozdormu
    • Nozdormu's Presence - 20% haste a raidnek.
    • Time Zone - Ez az a sárga bubi amit láttatok a videóban. Lelassítja az Elementium Boltot, hogy több időnk legyen lezúzni, mielőtt becsapódna. Plusz az ellenséges mobok kapnak 50% lassítást a támadási sebességükre, ha a Zone-on belül állnak. HCban a Parazita effektjeit is lassítja.
  • Ysera
    • Ysera's Presence - Megnöveli a kiosztott healt 20%-kal.
    • Dreaming - Ad egy plusz dmg red CD-t mindenkinek. -50% dmg taken 2,5 secre. (Vhol olvastam 5 secet is, nem tudom mi lesz live-on)
  • Kalecgos
    • Kalecgos' Presence - 20% dmg done mindenkinek.
    • Spell-Weaving - Minden támadás a targettől 6 yardon belül lévő mobokra sebez 20k-t. (a targetet kivéve). Zsír kis aoeboost single rotáknak, és mindenkinek, aki szereti.
  • Thrall
    • Carrying Winds - Segít a platformok közötti mozgásban. Pontosabban lehetőve teszi azt. A landolás után kapunk 60% speed run increase-t is, h gyorsan tudjunk közlekedni, ami ha jól láttam, stackel is.


Tehát. Mivel az Aspectek phase 2-ig egyesével kiesnek, fel kell állítani egy sorrendet, ahogy a legcélravezetőbben tudjuk elhagyni a buffjaikat. Én erre gondoltam:
1. Ysera
2. Nozdormu
3. Kalecgos
4. Alexstrasza
Így először elveszítjük a heal done-t, meg azt a kis cd-t. Ezután -20% haste és gyorsabban csapódik be az Elementium, ami nagy dmg income lehet ugyan, de végül is magán a Bolton nem veszítünk dpst, ugyanolyan hamar le kell mennie, h ne tickeljen. Ezek után -20% dmg + nem cleavelünk. Ami nem nagy gond, ugyanis a cleave azokra az addokra kell igazán, akiket Alex néni lezúz magába'. És végül Ali 20%hpja marad meg, a 75-50-25ös addok lezúzásával.
Az utsó két sárkány sorrendje nem igazán egyértelmű, amit elveszítünk az egyik oldalon, megkapjuk a másikon. Talán később jobb lesz Kalecet hagyni a végére az overall 20% dmg miatt, de első körben szerintem jó az, ha van mindenkinek még egy kis hpja és tuti halnak a kisaddok.

Szóval. Az előre leegyeztett sorrend szerint minden platformot végigjárunk a következők szerint: (mindenhol ugyanaz történik)
Raid stackel Nozdormu sárga sphere-je alatt, a mancs közelében. Elkezdjük ütni a mancsot. Kijön a nagy Csáp a platform másik végében. Tank felveszi, elfordítja. Mindenki átfordul rá, zúzza, zúzza, majd amikor jön az elementium bolt, átfordul arra és azt csapja le, minél hamarabb (ha nem lesz Nozdormu, a meleenek figyelnie kell, h ne maradjon túl közel az impact ponthoz). Ha az Elementium halt, vissza a csápra, ha jön még Elementium, focus, majd megint csáp, és így tovább, amíg el nem hullik. A csáp halála utána mindenki átáll a raidre, ütjük a mancsot, és kezeljük az érkező addokat. Ha elkezdi castolni a Cataclysmet, az aspect +100% dmg debuffjával még durvábban ütjük a mancsot, h időben meghaljék. Ha az is lement, megyünk a következő Aspect platformjára. Ezt eljátszuk 4szer (szem előtt tartva az egyre fogyatkozó segítségeinket), és jön is a p2 és vele együtt az összes Aspect buffjai. P2 elején kiscsápokat pewpew ezerrel, majd ha jönnek a nagy addok, azokat igazán gyorsan burn, majd tovább a bosst. Nem tudom jönnek-e a phase alatt új addok, tippre fognak, úgyh ha spawnolnak, újból át kell rájuk fordulni és le kell verni őket időben. Lustot gondolom a végére tartogatjuk, ott is úgy, h a nagy addok is kapjanak belőle.

Volt egy kis kavarás h p1ben a nagy csápok vmelyik támadása debuffot tesz a tankra, ami miatt 2 tankot kéne vinni, de ha ilyen nincs, akkor szerintem a felállás:
1 tank
2-3 healer
6-7 dps

Ezt meg kell nézni, hogy állunk dps-sel heallel.

https://www.youtube.com/watch?v=gAHerYoc7Yc&feature=player_embedded